Kadry i płace

1 vote, 2.00 avg. rating (57% score)

Gdzie do kadr?

W każdej większej firmie znajdziemy osoby odpowiedzialne za kadry i płace. Jeżeli ma się pod sobą tylu podwładnych, to trzeba mieć u siebie takich ludzi, którzy ogarną wszystkie sprawy formalne z tym związane. Mianowicie chodzi tutaj chociażby o umowy. Żeby mieć pracowników, trzeba podpisać z nimi umowy o pracę, umowy zlecenie, czy też umowy o dzieło. Wszystko trzeba mieć spisane na papierze, aby w razie jakichkolwiek kontroli, nie pojawiły się żadne niedomówienia. Jeżeli mamy już swoich pracowników, to musimy im również zapłacić za wykonaną pracę. W umowie jest napisane, kiedy ma wpłynąć pensja i tego terminu trzeba dotrzymać. Tym właśnie zajmują się ludzie z działu płac oraz kadr, którzy wszystko skrupulatnie rozliczają i sprawiają, że pensja zjawia się na kontach pracowników. taki dział zajmuje się również innymi ważnymi sprawami, jak chociażby okresowe badania lekarskie (czy wszyscy maja aktualne, czy też trzeba kogoś skierować), rozliczaniem obecności w pracy oraz wieloma , innymi ważnymi obowiązkami.

Posted by: